tirsdag den 10. november 2015

Gratis opskrift på hæklet barnevognskæde med ugler

Som overskriften antyder så er det et spændende, men dog udfordrende at forsøge at hækle ud fra fantasien. Jeg har selv forsøgt at hækle nogle ugler som jeg er helt tilfredse med.


Jeg har lavet den samme model af ugler, men blot varieret øjnene, så det ikke bliver alt for ens. Seleclipsene har jeg købt på Ebay, for der er de altså meget billigere end i de kreative butikker som stof&stil, stof200 osv.

Jeg har hæklet små kugler til at sætte i mellem uglerne, for at få lidt afstand.. Kuglerne er lavet ud fra en simpel opskrift:
1. omgang: 6fm i magisk ring (6)
2. omgang: 2fm i alle maske (12)
3. omgang: (1fm, 1 udtagning) omgangen færdig (18)
4-6 omgang: 1fm i hver (18)
7 omgang: (1fm, 1 indtagning omgangen færdig (12)
8 omgang: indtagninger i alle masker (6) luk af og hæft

Opskriften på uglerne

Selve opskriften på uglerne mangler stadig at blive renskrevet før den kommer op på bloggen her.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar