Hæklede baggy babybukser i bomuld

Lige for tiden har jeg ekstra tid til hækling, da jeg er ledig nyuddannet sygeplejerske, YAY! Jeg forsøger at fordrive tiden med nørklerier. Jeg er gået i gang med et par større projekter, som tager længere tid end blot et par timer. Jeg fandt denne skønne opskrift på et par bukser i rib på bloggen Garnkusserne. Bukserne jeg har lavet er i str. 74, svarende til 9mdr, men som opskriften nævner bør det være relativt nemt at justere både op og ned i størrelse.

Jeg har fulgt opskriften som den er, dog har jeg ikke hæklet den sammen som anvist, men i stedet prøver mig frem, fordi jeg ikke synes det var særlig pænt at have en flad samling i skridtet fortil, derfor hæklede jeg begge stykker på vrangen med fastmasker i yderste led. Mit råd her er at ved montering, skal du hækle 7-10masker, vende på retsiden og tjekke udseende, eller prøv igen.


Bukserne før montering
2 forstykker (højre + 2 bagstykker (venstre)


 
billeder er af færdige bukser, hvor ribkanten er ombukket, så det giver en elastisk og baggy effekt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar