Hæklet babykjole med 3D blomst

Denne skønne babykjole er hæklet i rene stangmasker, så arbejdet skrider hurtigt frem når først mønstret giver mening, hvilket er virkelig dejligt! Jeg måtte desværre prøve tre gange førend det lykkedes. Første fejl var at udtagninger blev lavet i den forkerte maske, og derved blev mønstret lang skuldrene skævt. Anden fejl var at størrelsen var alt for lille, så jeg måtte helt forfra og skifte fra nål 3,5 til 5,0. Endelig lykkedes det og jeg er bare SÅ mega meget tilfreds! Den er så fin, og jeg har også hæklet en matchende lille djævlehue. Opskriften på kjolen er fra bloggen Garngrammatik.

I stedet for de to hjertelommer fortil, har jeg lavet en blomst i 3D. Den er lavet ud fra opskriften på bloggen Megan.cc

Jeg mangler fortsat at sætte knapper i nakken, da jeg ikke har fundet nogle jeg synes godt nok om, man er vel lidt kræsen ;)






 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar